2010. április 4., vasárnap

A hagymaleves titka - amit én nem tudok

Na ma ismét rám volt bízva a főzés, elvileg csak a makarónit kellett volna összedobni, de ahogy szeltem a hagymát rámjött, hogy kéne valami más is....
Hagymával a kezemben, és a legutóbbi elcseszett hagymaleves emlékével a fejemben, arra gondoltam, hogy na most végre egy jó francia hagymalevest csinálok.
No ez most sem sikerült tökéletesre, de  pár fokkal jobb lett már.


Egyes pont - forrón tálalás
Ez nem jött össze, kicsit elcsúsztam az időzítéssel, ugyanis részben még a tegnapi disznóólat takarítottam, részben pedig 6 felé állt a fejem... (elméletben oké)

Kettes pont - csipős hagyma
Hát igazából ez sem sikerült, majdhogynem édesre pároltam. Pedig dínszteléskor nem sóztam és nem raktam alá vizet, csak vajat.  És utána se főztem túl. egy forralás, utána bele a hagyma felével összeturmixol két sárgája és még egy rottyantás... (nem, nem értem, túldínszteltem?)

Hármas pont - fűszerezés
Ezzel nem tököltem, kiindulva a múltkoriból. Ugyanis a borstól és a szerecsendiótól édes lesz, akkor még egy kicsi só, és ezt a két folyamatot váltva a végén egy rohadt fűszerkavalkád sikeredik. Szóval ezúttal a kevesebb jobb elven, sótlanra csináltam :D  (hejj bonyolult dolog ez, ahhoz hogy érzéssel csináljuk elő kell hívni a bennünk rejlő bohém életművészt akinek tudnia kell azt is, hogy mikor elég)

Négyes pont - állag
Hát rendesen főzelékesre sikeredett, bár lehet ilyennek kell lennie, még nem ettem ilyet rendes helyen.

Ötös pont - idő és rend
Azt hiszem ez az amiben javulok, másfél-két óra alatt eljutottam odáig hogy:
  • megfőztem a levest majd pirítóssal és sajttal a tetején beraktam egy kicsit sülni
  • lepirítottam a húst és a zacskós löttyel még forraltam + tésztafőzés
  • összeállítottam a tésztát majd kinyújtottam és pucolás majd reszelés után megpároltam az almát
  • és úgy, ahogy rendet tartottam közben

Objektíven nézve, minden ponton elcsúsztam, de a zsűri enyhén elfogult, ugyanis belőlem és a családom
kevésbé kritikus feléből állt --> egy kicsit (nagyon?) sótlan, egyébként finom.
Mondjuk probléma az is, hogy nincs összehasonlítási alap, anyám tök máshogy csinálja, só, bors, pirospaprika, semmi krémlevesezés....

A főételen nem volt mit eltolni, tróger módon zacskós cuccból lett a mártás...

Anyámat ismerve nem nagyon lesz süti, amíg nem csinálok (illetve nem olyan rendszerességgel ahogy azt mi szeretnék), így csináltam egy kis almás sütit.
Természetesen receptből, olyan jó még nem vagyok hogy érzésre csináljam a sütiket is (no meg egyébként se vagyok édességes nagyon)... Tetsztett az állaga, jó kis margarinos morzsolt tészta.
Talán most nem lett túl édes a töltelék (mint a múltkori rétes), mert szerintem tök nehéz a párolt-reszelt almás rendesen megfűszerezni.
Most vettem ki a sütőből, még hűl.

Update: tényleg nem lett túl édes..

 
 Ronda, de finom
 
 
 
A minimál fantáziával és még kevesbb kézügyességgel kivitelezett NYÚL

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Web Statistics