2010. június 7., hétfő

Titkok

Igazából a titok egy fiktív dolog. Az igazit csak egy ember tudja, számára nem titok, a többieknek viszont nem létezik. Onnantól válik titokká, hogy a létezése más(ok) számára is tudottá válik, na az ilyen titok, mármint amit hagyunk felszínre kerülni, viszont nem is titok, legfeljebb titkocska, ami mondjuk lehet komoly is azért.



Vannak olyanok, amiket nem szeretünk, vannak olyanok, amiknek másnak úgyse jelentenek semmit, de ezektől érezzük magunkat entitásnak, a privát szféránk része, nélkülük nyitott könyv vagyunk.

Már a titok létének felmerülése is vezethet konfliktushoz. Sőt ki ne utálná az így kezdődő mondatot: "hát van valami, de nem beszél(het)ek róla.

Néha a titok megmarad két ember között, erősíthetnek egyfajta közös élményként.

A legnehezebb viszont más titkával bánni. Persze ez akkor már nem titok, még annyira sem, mikor két ember hasonlóan féltve őriz valamit, amit most elnevezek mitok-nak.
De visszatérve... Más titkához sosem fűznek olyan érzések mint a sajátodhoz, van, hogy megőrzöd, mert ha a titokhoz nem is, a másikhoz fűz valami.
Ha sikerül eltemetni akkor jó, de néha úgy piszkál.

Vicces az a titok akinek gazdája nem tudja, hogy te tudod. Illetve néha nem az, nagyon nem. Ilyenkor két tűz közé kerülsz, véded a kapcsolatot, azt aki ezt megosztotta veled, és így igyekszel nem felfedni a tudást. Megoldás az, hogy megvárod míg kimondja ő, de ez néha hosszú folyamat lehet.
Pikáns még az is, ha egy bizalmasabb információt titokként kezelsz, a másik meg tudottnak veszi....

ui.: Mókuska te ne aggódjál, az msnes közjátékom nem egy titok fedezésére irányult. Semmi misztikus nincs a vizsgaidőszakbeli alteregóm életében, csupán szeretne MINDEN zavaró tényezőt kizárva a dolgára koncentrálni, csak ilyenkor még a szokottnál is csököttebb a mindennemű szociális érintkezést kezelő fele.

2 megjegyzés:

  1. ezt majd személyesen elmondod. bár értem én a titkokat.. hajaj.
    kicsit aggódtam, sőt, most inkább tanácstalan vagyok. de megnyugodtam, mert élsz-írsz. (:
    jó éjt életem, aj aj aj

    VálaszTörlés
  2. Nekem a titok:

    "Van valami, ely változatlan -
    Mindennek lényege ez a változatlan -
    Ha minden esetlegestől mentesülök: nem marad
    belőlem más, csak a változatlan"

    /Weöres Sándor/

    VálaszTörlés

Web Statistics